Térdfájdalom sportolás után. Milyen mozdulatoknál jelentkezik a térdfájdalom?


Ami sok sportoló életét megnehezíti -Térdfájdalom

Viber Kicsit vizsgáljuk meg ennek a hátterét laikus szemmel. Aktívan sportoló emberekről beszélünk ezt fontos hangsúlyozni.

Mi lehet a fájdalom közvetlen oka és hogyan lehet megelőzni ezt a gyakori problémát? A térdízület az emberi szervezetben található legnagyobb ízület, amely három részből áll: a combcsont ízületéből, a lábszárcsont ízületéből és a térdkalácsból patella. A térdfájdalmatamely elsősorban futás és lépcsőzés közben jelent problémát, a legtöbb sportoló jól ismeri, közülük is főként a futók, mivel a térdízület túlerőltetése, a hibás futótechnika, az egyenlőtlen terhelés, illetve a veleszületett rendellenességek leginkább náluk okozhatnak gondot. Ahhoz, hogy megértsük, miért olyan gyakori a térdfájdalom, tudnunk kell, hogy a térdízület testünk legnagyobb és legbonyolultabb felépítésű ízülete, mely a futó mozgás során az erőátvitel jelentős részéért felelős.

Balesetből, vagy bármi más betegségből adódó problémákra nem igazak a leírtak. A térdben jelentkező fájdalom megjelenésekor a legtöbbször reflexszerűen is odanyúlunk és vadul tapogatjuk, hogy vajon mi romlott el. A probléma, hogy az esetek legnagyobb részében a térdben jelentkező fájdalom tulajdonképpen csak ízületi fájdalom kenőcs versus gyűjtőhelye valamilyen csípő vagy lábfájdalomnak, problémának.

térdfájdalom sportolás után

Ha a térdproblémát a térdnél kezeljük, a legtöbbször ezzel csak a tünetet szüntetjük meg de a kiváltó okot nem hozzuk helyre. Így a probléma újból és újból elő fog jönni.

Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos számos hasznos tanáccsal szolgál, amelyekkel kezelhető, kivédhető a fájdalom. Íme, a leghasznosabb tanácsok.

Nem elmélyedve a szakmai apróságokban a leggyakoribb problémák állhatnak egy térd fájás mögött. A boka nem megfelelő mobilitása. Sokan ezt maguknak mindenféle segédeszköz használatával próbálják orvosolni. Ehelyett kiemelten fontos, hogy ez a probléma fennáll akkor mobilizációs gyakorlatokat kell végezni.

Túl gyors és előkészítetlen terhelés

Az egyik leggyakoribb kiváltó ok a csípő gyengesége. A csípő összetettsége miatt ezt nagyon sok kisebb vagy nagyobb térdfájdalom sportolás után szét lehetne bontani.

térdfájdalom sportolás után

De ha általánosságban vesszük akkor egyszerűen szólva gyenge minden izom ami a csípő munkájában részt vesz. Ennek megoldása az intenzív alsó test edzés. Térdfájdalom sportolás után különböző formái, kitörések. Illetve az egyik legfontosabb és legnagyobb hasznot hozó gyakorlat az egy lábas gyakorlatok.

Itt megfelelően terhelődik a fenék, a comb feszítő térdfájdalom sportolás után, illetve a combhajlító… A harmadik kiváltó ok, amit nap, mint nap tapasztalok én is az a középső farizom gyengesége. Akinek már böktem rá az ujjammal a középső farizomra és érzékeny volt tudja miről beszélek.

térdfájdalom sportolás után

Érdekesen is szoktak rám nézni, mikor arról panaszkodnak, hogy elülső térdfájdalmuk van, erre én elkezdem a feneküket böködni… Ennek hátterében az áll, hogy sokan nem megfelelően használják a középső farizmot, mivel nem is tudják elkülöníteni a többi izomtól. A csoportos óráinkon tapasztalhatjátok rendszeresen, amikor kifejezetten erre az izomra végzünk rávezető és erősítő gyakorlatokat.

térdfájdalom sportolás után

A külső és belső térdfájdalom szintén gyorsan lokalizálható probléma. A felsorolt okoknál mindig jó megoldás a lágyszöveti masszázs.

A térdfájdalom lehetséges okai

Ennek folytán fellazulnak az izmok. Illetve a nyújtás. Ezt természetesen az edző elmondja mikor, mennyit és hogyan kell nyújtani a mielőbbi felépülés érdekében. A térd, ha nem szenved balesetet, nem porckopásról van szó akkor a legtöbbször csak jelzi számunkra azt hogy valahol a csípőnkön vagy lábunkon valami nem működik megfelelően. Gyenge, túlerőltetett, feszes… A megelőzés a legjobb megoldás.

Folyamatos alsó testedzés, nyújtás és rendszeres masszázs.

Csontok elhelyezkedésének problémái

Egy aktívan sportoló ember, aki heti legalább háromszor sportol, két-három hetente masszíroztassa le magát. A test meg fogja hálálni.

térdfájdalom sportolás után

Jobb sportteljesítménnyel és kevesebb mozgásszervi panasszal fog élni. Zborai Tamás edző.

térdfájdalom sportolás után